DANAS JE SVETSKI DAN POTROŠAČA!

15. mart se obeležava kao svetski dan potrošača, kao podsetnik da potrošači kao najveća ekonomska grupa u svetu, imaju i svoja prava.

Svetski dan prava potrošača se obeležava od 15. marta 1983.godine, u znak zahvalnosti Džonu Kenediju, koji je 1962. godine, predložio Kongresu, koji je kasnije usvojio 4 osnovna prava potrošača. U Srbiji kako bi pomogli potrošačima u ostvarivanju njihovih prava, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija finansira rad četiri savetovališta potrošača koja vode udruženja za zaštitu potrošača na teritoriji BeogradaVojvodineŠumadije i Zapadne Srbije i Južne i Istočne Srbije. Centar za zaštitu potrošača u Pirotu bavi se savetovanjem potrošača i odgovara na sve njihove nedumice, kaže diplomirani pravnik centra Vladislav Aleksov.

Centar za zaštitu potrošača u Pirotu ne radi zastupanje potrošača na sudu ukoliko dođe do parnice, kaže Aleksov i dodaje da zastupanje mogu raditi isključivo udruženja registrovana pri Ministarstvu trgovine. Svaki građanin ove zemlje ima svoja prava kada je u pitanju kupovina i u prodavnici i online. Najčešće su reklamacije upućene na račun tehnike i sastavljanja ugovora na daljinu.

Da ugovori na daljinu jesu najčešći predmet žalbe potvrđuje i pravnik Dragan Rodić iz Centra za zaštitu potrošača iz Kikinde, koji je registrvano pri Ministarstu trgovine, turizma i telekomunikacija.

Online kupovina uzima maha, ali trebamo biti oprezni kada poručujemo sa sajtova, kaže Rodić.

Bela tehnika jeste skuplji deo pokućstva, te sa njom treba biti oprezan. Iako garderoba i obuća  prednjače u reklamiranju, svakako da broj reklamacija ne manjka i kada je u pitanju bela tehnika.

Zakon o zaštiti prava potrošača važi samo onda kada je potrošač fizičko, a prodavac pravno lice. Sva udruženja i centri koji se bave zaštitom prava potrošača su otovreni za sva pitanja i nedoumice.

M.M.

foto: arhiva RTC

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Show Buttons
Hide Buttons