НАГРАДА ЗА ЖИВОТНО ДЕЛО – БИСЕРИ ВЕЛЕТАНЛИЋ

                  Традиционална награда за животно дело коју Нишвилле јазз фестивал додељује заслужним домаћим музичарима, ове године ће бити уручена вокалној уметници Бисери Велетанлић. Бисера ће прве вечери фестивала, 10. августа, такође по традицији – и отворити Нишвилле 2017.
                  Бисера Велетанлић је, осим тога што је и даље једно највећих имена забавне музике на еx-Yу просторима, сигурно и једна од најоригиналнијих џез певачица на Балкану. Од музичких почетака са сестром Сенком, преко „инфицирања“ џезом и „каљења“ на наступима у америчким клубовима у Немачкој, до првих синглова и успеха на фестивалима – па све до данашњих дана – када песме у њемом извођењу доживљвају нову младост – Бисера је увек била дубоко у џезу. А ту музику је учила од најбољих: Саре Вон, Арете Френклин, Били Холидеј, Еле Фицџералд (….), јер како сама каже – већина квалитетних и револуционарних ствари у музици 20. века потекла је управо од црних вокалиста и инструменталиста. Веома често је наступала са биг бендовима и комбо бендовима састављеним од најбољих домаћих музичара на џез фестивалима (између осталих и на првом Нишвилу 1995. године), клубовима и ТВ емисијама. Снимци тих наступа већ деценијама скупљају прашину у разним аудио архивама и чекају неког продуцента да од свега тога склопи макар један прави Бисерин џез албум – који би сигурно био прави џез бисер. Уосталом, то би сигурно био и албум који би Бисера са добром екипом музичара могла и сада да сними и то за свега пар сати. Њена способност прилагођавања различитим музичким идиомима можда се најбоље види у не тако давној сарадњи – у студију али и на концертима са групом Даркwоод Дуб. Бисера се перфектно уклопила у савремени стил овог бенда, задржавши при том све елементе по којима је препознатљива.
              

               С друге стране, када је реч о забавној музици – Бисера је имала срећу да за њу пишу неки од најбољих југословенских композитора (Корнелије Ковач, Арсен Дедић и многи други) али су и ти аутори имали среће да њихове песме управо у Бисерином извођењу добију ултимативну верзију.
Чак и када би се сви Бисерини хитови из домена забавне музике препаковали у смислу да се њен глас са плоча без икаквих измена, уместо пратње ревијског оркестра стави преко аранжмана за џез састав – резултат би поново био – џез у најбољем смислу речи. О њеним вокалним квалитетима довољно говори чињеница да је, можда више од било ког другог певача забавне музике, на фестивалима забавне музике управо Бисера освојила највише награда за интерпретацију од стране стручних жирија. За најбољу је и даље сматрају многе колеге: својевремено је победила и у Порторожу када је на јединственом фестивалу наступило 16 најбољих југословенских певача, који су истовремено били и жири! Побеђивала је и на фестивалима у Аустрији (уз пратњу Бечког биг бенда), Луксембургу…. Бисера Велетанлић сигурно има и више него симболичан утицај на развој једног од најбољих српских џез музичара млађе генерације – свог сестрића Васила Хаџиманова са којим и данас често наступа.


              Вероватно највећи комплимент добила је од једне од највећих џез певачица и свог идола из младости: Када је на џем сешну после концерта у Београду чула Бисеру, легендарна Сара Вон јој је рекла: „Шта ћеш ти овде? Хајде самном у Америку“. Бисера јој се захвалила на комплименту и скромно одговорила да тамо сигурно има много бољих певача од ње, на шта јој је Сара, уз карактеристичан громогласан смех рекла : „Али, побогу, ниједан бели! Бели људи у Америци не умеју да певају као ти“.

 

Извор: Nishville

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Show Buttons
Hide Buttons